Távfelügyelet és kivonuló szolgálat Budapest

 

A távfelügyeletről általában:

A távfelügyelet a lakásokban, családi házakban, üzlethelyiségekben, irodákban működő riasztórendszerekről beérkező jelzések napi 24 órás, folyamatos felügyeletét és a jelzések feldolgozását jelenti. Az ügyeletes diszpécserek az intézkedést igénylő jelzések (Pl. támadás, betörés) esetén haladéktalanul értesítik az előfizető által megadott személyeket, szervezeteket és a járőrszolgálatot. A kivonulószolgálat a helyszínen biztosítja az ügyfél személye és vagyontárgyai védelmét.

Cégünk Magyarország legnagyobb távfelügyeleti központjával dolgozik együtt, melynek főbb jellemzői:

  • 24 órás diszpécser és járőrszolgálat a legnagyobb gépjárműparkkal,
  • járőrautókon 2 fő van szolgálatban: egy biztonsági őr és egy szabadidős rendőr,
  • szerződésben vállalt, garantált kiérkezési idő: 15 perc, de a járőrök átlagosan 5-8 perc alatt a riasztás helyszínén vannak.
  • kiegészítő szolgáltatások: orvosi segélykérés, nyitás-zárás jelentés, tiltott intervallum figyelés, tiltott kód figyelése, zárás elmaradás figyelése.
  • megoldott a tűzjelzések és a műszaki berendezések távfelügyelete,
  • országos lefedettség,
  • ISO 9001:2000-es szabvány szerinti minőségirányítási rendszer,
  • nincsenek kis *-gal jelölt megjegyzéseink és apró betűs, ügyfelek számára kedvezőtlen feltételek.

Az alapszolgáltatás részeként a riasztó rendszer által küldött jelzések ismertetése:

Betörésjelzés: Azonosítani lehet a behatolás pontos helyét és idejét, érzékelőnkénti lebontásban. Ennek feltétele, hogy minden érzékelő külön zónára kapcsolódjon a központban. Ilyen esetben, a MABISZ előírása alapján, szólni kell a szirénának.
Támadásjelzés: Ez esetben nem szól a sziréna, csak az ügyeletre megy jelzés (hangos riasztáskor pánikba eshet a támadó, ami az esetek többségében agresszív magatartást válthat ki belőle). Ez a szolgáltatás nem működik hagyományos rendszerek esetén.
Kényszerített nyitás jelzése: A nyitásjelentés speciális formája. Egy külön kód segítségével az ügyelet tudomására hozható, ha valakit (pl.: fegyverrel) arra kényszerítenek, hogy kikapcsolja a riasztót. Ilyenkor a riasztó kikapcsolása mellett jelentés megy az ügyeletre, s a diszpécser azonnal értesíti a rendőrséget és/vagy a kivonuló szolgálatot.
Állapotjelzés: A berendezés automatikusan jelzi a hálózati feszültség kimaradását, és ha az hosszabb ideig nem tér vissza, akkor az akkumulátor merülését. Az akkumulátor lemerülésekor a rendszer működésképtelenné válik, de az ügyelet ezt is az üzemeltető tudomására hozza, aki így egyéb módon gondoskodhat a védelemről.
Szabotázsjelzés: A berendezéshez kapcsolódó eszközök rongálását jelzi, kikapcsolt állapotban is.
Tesztjelentés: Ha a rendszer hosszabb ideig (pl.: 24 órán túl) nyugalomban van (nem volt jelenteni valója), tesztjelentést küld az ügyeletre, leellenőrizve az összeköttetést az objektum és az ügyeleti számítógép között. A jelentés elmaradása esetén az ügyelet a megfelelő módon intézkedik.
Orvosi segítség kérése: A tasztatúráról megfelel gombok megnyomása esetén, közvetlen segélykérésre van lehetőség. A számítógép a beteg összes adatának nyilvántartására is alkalmas, így jelentősen növelhető a gyors és szakszerű orvosi beavatkozás esélye.

Kiegészítő szolgáltatások

Nyitás-zárás jelentés naplózása: A nyitás-zárás jelentések a riasztó rendszer be- és kikapcsolásának jelzései. Ezzel ellenőrizhetővé válik, mikor történt az objektum nyitása, vagy zárása. A szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a rendszer telepítésekor, vagy utólag felprogramozásra kerüljön a jelzések elküldése a távfelügyeleti központba. A regisztrált jelentéseket az előfizető havonta kapja meg postán, vagy személyesen. Segítségével például kideríthető az alkalmazottak munkaidőn kívüli bejárása. Lehetőség van olyan kód beállítására is, amellyel csak bekapcsolni lehet a riasztót. Ezt kell alkalmazni olyankor, amikor a berendezés bekapcsolását mások előtt kell elvégezni, vagy ezt kaphatja a takarítást végző személyzet.
Zárás elmaradás figyelés: Az előfizető által meghatározott nyitvatartási időben szereplő zárás elmaradása esetén a diszpécserek haladéktalanul értesítik az előfizetőt, illetve az általa megadott személyeket, szervezeteket.
Tűzjelzés fogadása: Megfelelő minőségű és szakszerűen telepített tűzjelző eszközök által küldött jelzések fogadása a távfelügyeleti központban.
Műszaki berendezések távfelügyelete: Az állandó üzemű berendezések (pl.: hűtők, klíma, felvonó stb.) távfelügyeletét jelenti, pl.: elektromos feszültség kimaradása, technikai problémák. Így bármilyen hiba esetén, még a nagyobb károk kialakulása előtt megkezdhető a javítás.

Az adatátvitel működhet:

  • kapcsolt telefonvonalon
  • GSM-en (GPRS)
  • rádiós átjelzéssel
  • és ezek kombinációjával

A távfelügyelet szolgáltatáshoz válassza a GPRS átjelzést!

  • fokozott biztonságú adatátvitel
  • az általunk használt GSM átjelző bármilyen riasztóközponthoz csatlakoztatható
  • az eszközre a szerződés teljes időtartama alatt garanciát vállalunk
  • nincs plusz telefonköltség és előfizetési díj

Ez a technológia lehetővé teszi a távfelügyeletre kapcsolt rendszerek esetén az átviteli út gyakori ellenőrzését, a rendszer biztonságát növelve.

Kapcsolt vonalas átjelzéssel együtt alkalmazva ez megfelel a MABISZ ajánlása szerinti magas szintű biztonsági felügyeleti rendszer kategóriájának.

A GSM/GPRS rendszerű átjelzés előnyei:

  • Nehezebben szabotálható, a vezetékes átjelzéssel együtt alkalmazva megkettőzi az átviteli útvonalat és ezzel az átjelzés biztonságát is.
  • Az átjelző és a távfelügyelet közti kapcsolat ellenőrzése a szokásosnál lényegesen gyakrabban, 4 óránként, 1 óránként, vagy akár 5 percenként is lehetséges.
  • A GSM átjelző képes jelezni a vezetékes telefonvonal hibáját.
  • A riasztóközpontokhoz hasonlóan – áramszünet esetén saját akkumulátorról működik, az áramszünetet, az akkumulátor merülését képes a távfelügyeletre jelezni.
  • A GSM eszköz működőképességét a szolgáltatási szerződés időtartama alatt biztosítjuk, azaz a berendezés gyakorlatilag örökös garanciával rendelkezik.
  • Igen kedvező feltételekkel adjuk, a havi távfelügyeleti felár a mobil szolgáltatói előfizetési- és forgalmi díjakat is tartalmazza.

A vezetékes telefonvonal biztonságtechnikai hátrányai:

  • Általában könnyen szabotálható, elvágható.
  • A vonalak egy része áramszünet esetén nem működik.
  • A vezeték elvágását a távfelügyelet csak a tesztjelzés elmaradásakor észleli, ami a teszt gyakoriságától függően akár 24 órás késedelmet is jelenthet.

Az általunk preferált távfelügyelet központjának jellemzői:

  • a legmagasabb szintű európai uniós (EU) és amerikai (UL) szabványok figyelembevételével épült fel
  • 2008-ban az éves felülvizsgálat során ismételten meghosszabbította a brit SSAIB minősítő szervezet a 2006-ban megszerzett BSI tanúsítványt is.
  • MABISZ minősített, a minősítés száma: 4834-10-4/20110421
  • maximális mechanikai, informatikai és hírközlési védettséggel rendelkezik
  • biztosított a digitális rögzítés és archiválás
  • áramkimaradás esetén hálózattól független saját dízelaggregátorok biztosítják az energiaellátást
  • a távfelügyeleti központ duplikált
  • egyszerre 72 telefonvonalon és GSM átjelzőn fogadja a jelzéseket

A szelektív adatátvitel és a saját fejlesztésű ügyeleti szoftver segítségével a távfelügyeleti szolgáltatás keretében különböző kiegészítő szolgáltatások is igénybe vehetők, melyek akár egy kisebb üzlet munkaidő nyilvántartását, vagy az alkalmazottak ellenőrzését is lehetővé teszik; a többszintű jelszó használatával a távfelügyelt objektumban működő rendszerrel kapcsolatos információkérés, módosítás, stb. jogosultsági szintjei határozhatók meg, ezzel is fokozva a biztonságot és csökkentve az esetleges visszaélések lehetőségét.

 

Választható díjfizetési gyakoriság: havonta, negyedévente, félévente, évente.

Választható fizetési módok: csekk, átutalás, csoportos beszedési megbízás, készpénz.

Egy éves előre fizetés esetén 10% kedvezményt biztosítunk!

A távfelügyeleti szolgáltatás és a kiegészítő szolgáltatások igen kedvező havi díjjal, az előfizetői kategória és a választott szolgáltatások függvényében vehetők igénybe.

Fontos tudnivalók:

A távfelügyelet rendszerére programozott riasztóközpont elsőbbséget élvez a telefonvonalra csatlakoztatott egyéb berendezésekkel és kommunikációval szemben, így pl.: a jelzés elküldése bontja az éppen folyó telefonbeszélgetést.

Minden egyes telefonvonalon keresztül a távfelügyeleti központba elküldött jelzés távbeszélő forgalmat generál.

A távbeszélő szolgáltatást kiegészítő ún. digifon szolgáltatások közül a hívásvárakoztatás, valamint a teljes híváskorlátozás nem alkalmazható azon a telefonvonalon, amelyen keresztül a riasztóközpont a jelzéseket a távfelügyelet rendszerére küldi.

Ha a Megrendelő a távfelügyelet szolgáltatást kapcsolt vonalon kívánja igénybevenni, kábelmodemes telefonszolgáltatás esetén javasolt a telefonszolgáltatónál érdeklődni, hogy áramkimaradás esetén a telefonkapcsolat szünetmentesen biztosított-e, ellenkező esetben a fokozott biztonság érdekében a GSM átjelzőt ajánljuk.

A minőségirányítási rendszer folyamatos fejlesztése és a technológiai változások miatt a távfelügyeleti szolgáltatási szerződés általános feltételei és az Intézkedési rend változhatnak.

Cégünk kapcsolatban áll az összes távfelügyeleti szolgáltatóval. Az általunk ajánlott és preferált szolgáltató a több, mint 40.000 ügyféllel rendelkező Multi Alarm Zrt.